Mikro Tese Ameliyatı Kaç Kere Yapılabilir?

Mikro Tese Ameliyatı Kaç Kere Yapılabilir

Kısaca mikro tese olarak bilinen mikrocerrahi testiküler sperm ekstrasyonu ameliyatı azosperminin neden olduğu erkek kaynaklı kısırlık problemi yaşayan çiftlerin çocuk sahibi olabilmesi için uygulanan tedavi yöntemidir. Azospermi hastalarının ejakülatında herhangi bir sperm hücresi bulunmamaktadır. Bu nedenle sperm hücresi direkt olarak cerrahi yöntemle testislerde ya da sperma kanalında aranmaktadır. Ameliyat esnasında kanallarda sperm arandığı için işlemin süresi 2 ya da 2,5 saati bulabilmektedir. Operasyon süresi boyunca hastaların konforunun maksimum düzeyde olabilmesi adına genel anestezi tercih edilir

BUNU BİLİYOR MUYDUNUZ?
Binlerce kişi çocuk sahibi olma hayalini Mikro Tese tedavisiyle gerçekleştirdi!

Mikro Tese Ameliyatı Kimlere Uygulanabilir?

Ameliyat gerçekleştirilmeden önce çeşitli kontrollerle hastaların ameliyata uygun olup olmadığı kontrol edilmektedir. Yapılan kan tahlilinde testosteron düzeyinde bir problem bulunmayan kişiler de ameliyat için uygun hastalar arasında yer almaktadır. Sperm üretimi problemi olmayan kişilerde ameliyat ile oldukça yüz güldürücü sonuçlar elde etmek mümkündür.

Mikro Tese İçin Kimler Uygundur?

Ameliyatın başarılı olabilmesi için hastalarda sperm üretiminin bulunması gerekmektedir. Erkeklerde bulunan Y kromozomunda yer alan Azf bölgesi sperm üretiminden sorumlu olan bölgedir. Bu bölge ise kendi içerisinde a, b ve c olmak üzere alt bölgelere ayrılmaktadır. Alt bölgelerinin kısmen ya da tam eksik olması durumunda sperm üretimi mümkün değildir. Ancak Y kromozomunda herhangi bir problem olmayan kişiler ameliyat için uygun kişilerdir.

Mikro Tese Ameliyatı Kaç Kere Uygulanabilir?

İlk ameliyatta canlı sperm hücresi elde etme oranı yaklaşık olarak %60 civarındadır. Genellikle ilk seferde yeterli miktarda sperm hücresi bulunan hastalarda tüp bebek tedavisinin başarısız olması durumunda ameliyatın tekrarlanmaması için spermlerin dondurulması tavsiye edilmektedir. İlk ameliyatta sperm hücresi bulunmadığında, dondurulacak kadar sperm hücresi elde edilemediğinde ya da dondurulan hücrelerin kullanılamadığı durumlarda ikinci kez ameliyat gerçekleştirilebilmektedir. Ancak ikinci ameliyat için hastaların yaklaşık 6 ay kadar beklemesi tavsiye edilir.

Mikro Tese Ameliyatı Kaç Günde İyileşir?

Ameliyat testislere açılan küçük bir kesiden yapılmaktadır. Bu nedenle iyileşme süresi kısadır ve genellikle konforludur. Ancak hastaların yine de iyileşme süresince dikkatli olması gerekmektedir. Genellikle ameliyattan sonraki ilk haftanın sonunda gündelik hayata geri dönmek mümkün olmaktadır.