Erkek Infertilitesi ve Akupunktur

Erkek Infertilitesi

Erkeklerde bazı sorunlar nedeni ile kısırlık görülebilir. Gebeliğin yaşanmaması durumunda erkekte yüzde otuz oranında soruna rastlanmak ile beraber hem kadın hem erkek kaynaklı sorunun yaşanma riski de aynı orana tekabül etmektedir.

Erkek infertilitesi sorunun giderilmesinde son yıllarda büyük adımlar atılmış olup yüz güldüren sonuçlara da ulaşıldığı görülmektedir. Erkeklerde görülen kısırlığın nedenleri arasından kötü alışkanlıklardan kiloya ve strese kadar uzanan sebeplerde sayılmaktadır. Yaşanan bu sorunların giderilmesinde ise kullanılan akupunktur yöntemleri başarının elde edilmesinde etkin olmaktadır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:

Erkekte Kısırlığın Sebepleri

Erkeklerde kısırlığın sebepleri son derece farklı nedenlere bağlı olarak gelişebilmektedir. Doğuştan gelen sorunların yanı sıra edinilmiş bozukluklar ya da işlevsel bozukluklarda erkeklerde kısırlığa sebep olabilen etkenler arasında yer almaktadır. Genellikle tıkanıklığa bağlı olarak görülen bu sorunların yanı sıra tıkanıklığa bağlı olmadan görülen problemlerde bulunmaktadır.

Erkeklerde kısırlığın sebepleri arasında psikolojik sorunlarda yer almaktadır. Kullanılan ilaçlar, sigara ve alkol tüketimi, sağlıksız beslenme gibi birçok etken kısırlığın oluşumuna sebep olabilir. Bunun yanında elbette kilo da kısırlığın oluşumunda etkin olabilmektedir.

Erkeklerde kısırlığın sebebinin bulunması için hekim tarafından talep edilen test ve tahlillerin yaptırılması gerekir. Bu tahlil ve test sonuçlarına göre sebep saptaması yapılarak tedavi yönteminden yararlanılmaya başlanabilir.

Kullanılan İlaçların Yan Etkileri

Erkeklerde kısırlığın yaşanmasında kullanılan ilaçlarında yan etkisi sayılmaktadır. Bu aşama da öncelikle psikolojik tedavi amaçlı olarak kullanılan ilaçlar yer alır. Sakinleştiriciler ve buna benzer ilaç kullanımlarının yanı sıra stresli yaşamda kısırlığın yaşanmasında etki edebilmektedir.

Erkeklerde kısırlığa neden olan ilaçlar arasında tansiyon ilaçları da yer alır. Ayrıca şeker hastalığı ile karşı karşıya olan erkeklerde de bazı sebeplere bağlı olarak kısırlık sorunu ile karşılaşılmaktadır.

Erkekte kısırlığa sebep olan etkenin kullanılan ilaçların olup olmadığına dair bilgileri ise uzman hekim tarafından yaptırılan test sonuçları verecektir. Etkilerin azaltılması ve tedavisinin seyrinin hızlanmasında ise akupunktur tedavi yönteminden yararlanıldığı da görülmektedir. Akupunktur tedavi ile sperm sayısında artışında yaşandığı gözlemlenmektedir.

Akupunktur İle Kısırlık Tedavisi

Erkeklerde görülen kısırlığın tedavisinde birçok farklı yöntemlerden yararlanılmaktadır. Erkelerde yaşanan kısırlığın tespit ve tedavi uygulamasında tanının sebepleri de tedavi için önemli bir yol haritasını çizer. Bu aşama da birçok kişi tedaviye ek olarak akupunktur tedavisinden de yararlanmaktadır.

Akupunktur tedavisinin her hangi bir yan etkisinin bulunmaması ise tedaviye hastaların daha sıcak bakmalarına da etki ediyor. Psikiyatrik hastalıklardan bel ve boyun ağrılarına kadar birçok uygulama içeriğine sahip olan akupunktur tedavisi ile sperm sayısının yanı sıra hareketliliğinde de olumlu gelişmeler yaşandığı saptanmıştır. Akupunktur aynı zamanda şişmanlık ile ilgili çözümler sunarken aynı zamanda kötü alışkanlıkların azaltılmasına da etkilidir. Bu ise hormonal dengenin sağlanmasına etki ederek düzelmenin gerçekleşmesinde olumlu bir etkiye neden olur.