Azospermi Düzelir mi?

azospermi

Erkeklerde kısırlık olarak ifade edilen azospermi hastalığı menide spermin bulunmaması olarak ifade edilmektedir. Bu tanı için kişinin bir dizi testten geçilerek tanının konulması gerekmektedir. Uzman hekim tarafından talep edilecek ilk test sonrasında spermin saptanamaması durumunda kesin sonuç elde etmek için diğer testlere de yer verilir. Buna göre kesin sonuca ulaşılmış olur.

Azospermi çağımızın hastalıkları arasında yer almak ile beraber herhangi bir ağrı ya da benzeri şikâyette sebep olmaz. Genellikle bebek isteyen ailelerde çocuk tedavisi için yapılan testler sonucunda anlaşılır. Günümüzde maruz kalının radyasyondan kötü beslenme alışkanlıklarına kadar birçok sebep azospermi hastalığına sebep olurken aynı zamanda doğuştan da gelebilir.

Azospermi hastalığının teşhisi ve sonrasında tedavi uygulamaları günümüz tedavileri ile yüz güldüren sonuçlara ulaşmaktadır. Bu anlamda birçok azospermi hastası olan erkeklerin çocuklarının dünyaya geldiği de görülmektedir.

Azospermi Ameliyatı

Azospermi Tedavi Edilebilir mi?

Geçmişte çok bilinmemek ile beraber halk arasında hamilelikte genellikle kadınlarda kısırlığın olduğu var sayılması da erkeklerdeki kısırlığın yok sayılmasına neden oldu. Doğuştan gelebilen bir kısırlığın yanı sıra zaman içinde farklı nedenlere bağlı olarak da azospermi vakaları ile karşılaşılmaktadır.

Azospermi hastalığının günümüzde yapılan dizi testler ile teşhisi daha kolay olmak ile beraber daha etkili ve kesin sonuçlara da ulaşılabiliyor. Kesin verilerin elde edilmesi için ilk test azospermi olmama durumu için yeterli olmak ile beraber menide spermin bulunmaması durumunda ise kesin sonuç için ilave testlere yer açılır.

Kesin sonuca ulaşılması akabinde azosperminin kaynağına bakılır. Altta yatan sebebe bağlı olarak farklı tedavi yöntemleri denenmektedir. İlaç tedavilerinin yanı sıra bazı durumlarda mikro tese işlemlerine de yer açılabilmektedir.

Hiç Sperm Gelmemesi Durumunda Yapılan Tahliller

Azospermi hastalığının tanısında spermiyogram adı verilmekte olan sperm tanı testlerine yer açılmaktadır. Bu işlemlerde alınacak olan test sonuçlarına göre tedavi yöntemlerine başlanır. Hiç spermin olmaması durumunun ilk test ile saptanması akabinde diğer test sonuçlarına da yer verilerek kesin tanının konulması beklenir. Bazen diğer test sonuçlarında az da olsa spermlere rastlanabilmektedir. Kan tahlili, testestoron testi, vazografi, karyotip tayini ve Y delesyon analizi gibi farklı testler yapılarak sorunun kaynağı tespit edilir. Sorunun kaynağının bulunması ile beraber izlenecek olan yolda belirlenmiş olur.

Azospermi İçin Güncel Tedavi Yöntemleri

Erkeklere de yaşanan kısırlık nedeni olarak ifade edilen azospermi menide spermin bulunmaması durumudur. Genel olarak halk arasındaki yargı bu durumun düzelmeyeceğini dönük olmak ile beraber bazı alttan yatan sebeplerin ilaç tedavisi ile geçebilen rahatsızlıklar olduğu da saptanmıştır. Özellikle hipofiz bezi ve o merkez üzerinde bulunan sorun nedeni ile yaşanan problemde ilaç tedavisi ile sperm oluşumunda ve sayısında artışta gözlemlenmektedir.

Nonobstrüktif Azospermide Tedavisi

Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi olarak ifade edilebilen nonobstrüktif azospermi rahatsızlığın tedavisinde mikro tese uygulamasında yararlanılabilmek ile beraber ilaç tedavisi de istenen sonuca ulaşılmasında etkin olabilmektedir. Uzman hekim tarafından gerçekleştirilecek olan testler tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi rahatsızlığının kaynağının tespiti ve tedavisi için yol gösterecektir. Uygulanan tedavilerin yanı sıra spor aktiviteleri ve sağlıklı yaşam sperm üretiminin oluşumuna ve artışına da etki ettiği bilinmektedir.

Obstrüktif Azospermi Tedavisi

Tıkanıklığa bağlı olarak gelişen azospermi rahatsızlığına obstrüktif azospermi adı verilmektedir. Tıkanıklığa bağlı olarak gelişen erkek kısırlığı doğuştan gelen sorun kaynaklı olabileceği gibi edinilmiş bozukluklar sebebi ile de yaşanabilir. Üreme kanalında oluşan sorunlar yaralanma, iltihap ve benzeri nedenlere bağlı olarak yaşanan azospermi edinilmiş bozukluk olarak sayılabilir. Bu durumda sperm taşıma kanalında tıkanıklık yaşanabilir. Aynı zamanda tıkanıklığa bağlı olarak görülen durumlarda işlevsel engellerde sayılmaktadır. Kas ve sinirlerde oluşan deformasyon sebebi ile oluşmasının yanı sıra depresyon ilaçları, tansiyon ilaçları gibi bir takım ilaç kullanımları da bu soruna sebep olabilmektedir. Aynı zamanda şeker hastalığı da işlevsel engellere sebep olan durumların yaşanmasında sebep olabilmektedir. Kesin tanı için ise hekim tarafından yapılacak olan muayene ve test sonuçlarına bakılarak elde edilmesi gerekir.

Sık Sorulan Sorular

Azospermi erkeklerde günümüzde daha sık rastlanan bir kısırlık sorunudur. Sebepleri değişen birçok etkene göre yaşanabilir. Doğuştan ya da sonradan edinilmiş olan kısırlık durumları bulunmak ile beraber sadece ilaç tedavisi ve hayat standartlarındaki değişim ile de düzelmeler saptanabilmektedir. Sorunun varlığının belirlenmesi sonrasında tedavi işlemleri ile ilgili olarak hekim kontrolünde tedaviye başlanması gerekir.

Azospermi zamanla geçer mi?

Azospermi rahatsızlığı zamanla geçer mi sorusunun yanıtında altta yatan nedenin bilinmesi gerekir. Bazı hastalar azospermi olduklarını bilmeden bir süre yaşamlarına devam ederler. Azospermi olup sonrasında sperm üretimi artabilmektedir. Bu ise bazı sebeplere bağlı olarak yaşanır. Hastalığa sebep olan etken için kullanılan ilaçların yanı sıra hastanın hayat standardını değiştirmesi ve kaliteli bir yaşama geçerek kötü alışkanlıklardan uzaklaşması da kendiliğinden yaşanacak olan gebeliklerin yaşanmasına sebep olabilmektedir.

Azospermi nasıl düzelir?

Azospermi hastalığının çözümlenmesinde öncelikle tanının konulması ve akabinde ise erkek kısırlığının altında yatan nedenin belirlenmesi gerekir. Bunun için ise hekim tarafından talep edilecek olan bir dizi test bulunmaktadır. Azospermi geçmişte tedavisi ile ilgili sıkıntı yaşanan bir durum olmak ile beraber günümüzde altta yaran sebeplere bağlı olarak birçok erkekte sorunun çözümüne ulaşılarak yüz güldüren sonuçlar elde edildi. Tedavi yöntemlerinde farklı çalışmalar bulunmak ile beraber sebebe bağlı bir tedavi seçilir.

Azospermi tedavisi kaç ay sürer?

Azospermi hastalığının tedavisinde ilaçlardan yararlanılmak ile beraber hastanın bu dönem içindeki yaşam standardında sağlıklı seçimlere yer açması, kötü alışkanlıklarını bırakması ve spor aktivitelerine yer vermesi tedavi aşamasının da kısalmasına sebep olmaktadır. Bazı hastalarda yaşanan durum ise kendiliğinden gebelik ile sonuçlanabilmektedir. Hastanın hayat standartlarında değişime gitmesi sadece sperm oluşumuna değil aynı zamanda sperm sayısında da artışa sebep olabilmektedir. Azospermi tedavisinde farklı çalışmalara yer açılarak tanıya göre tedavi yöntemi belirlenmektedir. Tedavi yöntemleri her iki erkekte aynı gibi görülse de tedavi sonuçlarında ve tedavi uzunluğunda farklılık görülebilir. Bu ise hastaya göre değişen bir tedavi sonucu anlamına gelmektedir.

Azospermi tedavi yöntemi var mı?

Azospermi yani erkek kısırlığı rahatsızlığında yaşanan sorunun giderilmesi ile ilgili bir diz tahlil ve testlere yer açılır. Hastalığın doğuştan mı işlevsel engel kaynaklı mı yoksa edinilmiş bozukluk nedeni ile mi yaşandığının saptanması gerekir. Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi rahatsızlığında da menide sperm oluşmamasının sebepleri araştırılır. Bulunan sonuçlara göre ise tedavi çalışmasına yer açılmaktadır. Tedavi sonuçları ve tedavi süresi hastalara göre farklı sonuçlar vermek ile beraber günümüzde yüzde yetmiş oranında başarılı sonuçlara ulaşılmaktadır.

MikroTESE ile sperm çıkma ihtimali önceden bilinebilir mi?

Azospermi hastalığında uygulanan bir yöntem olmak ile beraber genel anestezi altında yapılmaktadır. Mikro tese ile sperm çıkma ihtimali yapılan son çalışma olarak yer almaktadır. Bu özel bir çalışmadır. Uygulama ile elde edilen spermler tüp bebek tedavisinde kullanılarak istenen sonuçların alınması beklenir. Fakat hastalarda ilk olarak diğer yöntemler tercih edilmektedir. Bu alandan istenen sonuçlara ulaşılmasının kesinliği olmamak ile beraber özel mikroskop kullanımlarına yer verilerek sperm kaçırma ihtimali bertaraf edilmektedir.