Azospermi Cinsel İsteksizliğe Sebep Olur Mu?

Azospermi Cinsel İsteksizli

Erkekte kısırlık olarak da ifade edilmekte olan azospermi hastalığı menide spermin bulunmaması olarak açıklanabilir. Bu sorun ise gebeliğin oluşmaması anlamına gelmektedir. Meni de spermin olmaması yapılan testler sonucunda belirlenmektedir. Bu sorunun varlığı ise herhangi bir ağrı ya da benzeri duruma neden olmayacağı için sadece bebek isteyen ailelerin yaptığı başvuru sonucunda ortaya çıkar. Azospermi kavramı erkeklerde görülen üreme sistemi hastalıklarından biri olmakla birlikte aile sağlığını doğrudan etkileyen bir kavram olmasıyla da karşımıza çıkar.

Azospermi Tedavisi

Cinsel İsteksizlik Nedir?

Cinsel isteksizlik adından da anlaşılacağı gibi kişinin cinsel isteğe olan isteğinin azalması durumudur. Cinsel soğukluk olarak da ifade edilen durumda azalma ya da tamamen istememe olarak da yaşanabilmektedir.

Cinsel İsteksizlik Belirtileri Nelerdir?

Temelde görülen belirti cinsel isteksizlik olup bunun yanı sıra kişide depresif durumlarda baş gösterebilir. Aynı zamanda kişide yorgunluk ve halsizlik durumları da sık karşılaşılan belirtiler arasında yer alır.

Erkekte Cinsel İsteksizlik Nedenleri Nelerdir?

Psikolojik faktörler ile erkeklerde cinsel isteksizlik olmak ile beraber bazı ilaçların kullanımı sonrasında da cinsel isteksizlik ile karşılaşılma durumu yaşanabilmektedir.

Antidepresan İlaçları

Antidepresan ilaç kullanımına kişinin 6 ay ve sonrasında devam etmesi durumunda cinsel isteksizlik ya da baskılama durumları görülebilmektedir. Uzun süreli bir psikolojik tedavi ile baş başa kalan hastaların sorun çözümü içinde farklı ilaç kullanımlarından yararlanmaları gerekebilir.

B12 Eksikliği

B12 eksikliği ile cinsel isteksizlik arasında bir bağlantı kurulamamıştır.

Tansiyon İlaçları

Bazı tansiyon ilaçları cinsel isteksizliğe neden olabilmektedir.

Varikosel

Testosteron sentezinde yaşanan azalma cinsel isteksizliğe neden olabilir.

Sık Sorulan Sorular

Cinsel isteksizlik ile ilgili sık sorulan bazı soruların yanıtlarına aşağıda yer açtık.

Sperm azlığı cinsel isteksizlik yapar mı?

Erkeklere farklı sebeplere bağlı olarak sperm azlığı yaşanabilmektedir. Sperm azlığı cinsel isteksizliğe etki etmemek ile beraber sperm azlığına etki eden durumun sebebi cinsel isteksizliğe de sebep olabilir.

Erkeklerde cinsel isteksizlik hangi hastalığın belirtisidir?

Cinsel isteksizliği azospermi hastalığının kişide olup olmadığının belirlenmesinde etken olabilir. Kullanılan ilaçlar ve buna benzer nedenler erkeklerde isteksizliğe sebep olabilir.