Erkeklerde Dikkate Alınması Gereken Ürolojik Şikayetler

Genellikle yaşın ilerlemesi ile birlikte görülme sıklığı artan, ancak genç yaşlarda da ortaya çıkabilen ürolojik şikayetlerin dikkate alınmasında fayda var. Ürolojik muayeneler konusunda yaşanan tedirginliğin aşılması erkeklerde hem üreme sağlığının hem de genel sağlığın korunması anlamına gelebiliyor.

Bu blog içeriğimde erkeklerin dikkate alması ve karşılaşılması halinde üroloji ve androloji uzmanlarına muayene olunması gereken ürolojik hastalıklar ve belirtileri hakkında bilgi bulabilirsiniz.

Erektil Disfonksiyon

Halk arasında sertleşme sorunu ya da impotans olarak bilinen erektil disfonksiyon çoğunlukla 40 yaş üzerindeki erkeklerin karşı karşıya kaldığı bir cinsel işlev bozukluğu olarak bilinmektedir.

Psikolojik ya da fizyolojik nedenlerle karşılaşılabilen bu sağlık sorunu sanılanın aksine yalnızca ilerleyen yaşlarda ortaya çıkmaz. Genç erkeklerde de görülebilir ve bu durumda genel sağlık kontrollerinin ihmal edilmemesi gerekir.

İmpotans damar sorunları neticesinde gündeme gelebilir, nitekim yapılan araştırmalar özellikle genç erkeklerde karşılaşılan sertleşme sorununun kalp hastalıklarının belirtisi olabileceğini göstermektedir. Bu nedenle bu önemli sağlık sorununun, farklı bir hastalığın öncül belirtisi olarak ortaya çıkma ihtimalinin göz ardı edilmemesi önemlidir.

İdrar Yolu Enfeksiyonu

Erkeklerde idrar yolu böbrekler, mesane, üreterler ve üretradan oluşur. Zararlı bakterilerin idrar yolunun herhangi bir kısmına ulaşması bölgede enfeksiyona yol açabilir. Enfeksiyonun oluştuğu bölgeye göre erkeklerde idrar yolu enfeksiyonu belirtileri ve bu belirtilerin şiddeti değişiklik gösterebilir.

İdrar sıklığında artış, sürekli idrara sıkışma, idrar sırasında ya da sonrasında ağrı, yanma veya konforsuzluk, idrar renginde bulanıklaşma, mide bulantısı ve ateş gibi belirtilerle etkisini hissettiren idrar yolu enfeksiyonu genellikle cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve prostat problemleri gibi risk faktörleri neticesinde oluşur. Tedavisi elzem ve önelidir.

Erkeklerde idrar yolu enfeksiyonu tedavi edilmediği takdirde enfeksiyon böbreklere sıçrayabilir ve kronik böbrek hastalıklarına ya da böbrek yetmezliğine neden olabilir.

Prostat Hastalıkları

Erkek üreme sistemindeki bir salgı bezi olan prostatta yaşın ilerlemesi ile birlikte iyi huylu bir büyüme meydana gelebilir. İlerleyen yaştaki erkeklerde sıklıkla karşılaşılan iyi huylu prostat büyümesi idrar sorunlarına neden olabilir. Bunun en temel nedeni büyüyen prostat bezinin idrar yollarını sıkıştırmasıdır.

İyi huylu prostat büyümesi ile prostat kanseri belirtileri büyük ölçüde benzerlik taşıdığı için erkeklerin ilerleyen yaşlarda ürolojik muayenelerini ihmal etmemeleri ve şikayetlerin yaşanması halinde ileri tetkiklerin yapılması önemlidir. Her ne kadar iyi huylu prostat büyümesi ve prostat kanseri ilerleyen yaştaki erkeklerde görülse de genç erkeklerde de prostat sorunları görülebilir.

Prostatit olarak adlandırılan prostat iltihabı akut ya da kronik şekilde ortaya çıkabilir. Yaşam konforunu ciddi oranda azaltan prostatit idrar sıklığında artış, idrar yaparken zorlanma, idrarda kan, skrotum ve rektum arasındaki perine bölgesinde ağrı, penis ve testislerde ağrı, ağrılı ejakülasyon, ateş ve kas ağrısı gibi çeşitli belirtilere neden olabilir.

Konular ile alakalı daha detaylı bilgiler almak için Youtube kanalımı ziyaret edebilirsiniz