Azospermi İyileşir mi?

Bebek sahibi olmak isteyen çiftler, 12 ay boyunca korunmasız cinsel ilişkiye girmelerine rağmen gebelik haberi alamadıklarında infertilite gündeme gelir. İnfertilite erkek, kadın ya da hem kadın hem erkek kaynaklı olabileceği için çiftlerin eş zamanlı değerlendirilmesi gerekir. Azospermi İyileşir mi?

Bu kapsamda kadınların kadın hastalıkları ve doğum uzmanları, erkeklerin ise üroloji ve androloji uzmanları tarafından muayene edilmeleri ve gerekli tetkikleri yaptırmaları gerekir.

Erkek kaynaklı infertilitenin sık görülen ve en çok endişe duyulan nedenlerinden biri azospermidir.

Farklı dönemlerde gerçekleştirilen iki ayrı spermiyogram neticesinde de menide canlı ya da cansız, hiç sperm hücresinin bulunmaması durumu olarak tanımlanabilen azospermi düşünüldüğünün aksine gebeliğin oluşumun önündeki asla kaldırılamayacak olan ya da her zaman kaldırılabilecek bir engel değildir.

Azospermi farklı nedenler neticesinde gündeme gelebilir. Genetik sorunlar, hormon sorunları, testis fonksiyonlarına hasar veren travmaların alınması, tedavi edilmeyen varikosel hastalığı ve sperm kanallarının doğumsal yoklukları gibi farklı nedenler tıkanıklığa bağlı azospermi ya da tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi sorunlarına yol açar.

Bu farklılık bizi “azospermi iyileşir mi?” sorusunun yanıtlarında da çeşitliliğe götürür.

Azospermi hakkında daha fazla şey öğrenmek için buraya tıklayın

“Azopsermi İyileşir mi?” Sorusunun Yanıtı Değişebilir

Azospermi tedavisi genellikle sperm toplama tekniklerinin kullanımı ile gerçekleştirilir ve yardımcı üreme teknikleri yardımıyla bebek sahibi olunması sağlanabilir.

Kimi zaman azospermi nedeni hormon dengesizliği olur ve sadece hormon ilaçlarının kullanılması ile bu infertilite nedeni ortadan kalkarak doğal yollarla çocuk sahibi olunması mümkün hale gelir.

Azosperminin nedeni varikosel hastalığı ise çiftler özelinde belirlenen tedavi seçenekleri değerlendirilerek mikrocerrahi varikosel operasyonu ile sperm kalitesinin artması sağlanabilir.

Varikosel cerrahisi sonrası hastaların doğal yollarla çocuk sahibi olabileceğinin garantisi verilemese de mikrocerrahi sonrası sperm kalitesinin belirgin ölçüde artabildiği yönünde bilimsel veriler bulunmaktadır.

Azospermi nedeni doğrultusunda iyileşebilen ve yine nedeni doğrultusunda farklı tedavi yöntemleri ile çocuk sahibi olunması mümkün bir sorun olarak sınıflandırılabilir.

Önemli olan çocuk sahibi olmak isteyen çiftlerin durumlarının birlikte değerlendirilmesi ve bu hayallerine onları ulaştırabilecek en doğru yöntemin belirlenmesidir.

Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ve tedavi süreçlerinin gelişmesi ile birlikte tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi hastalarından dahi gebelik için gerekli spermler bulunabilmektedir, ki bu hasta grubu tıkanıklığa bağlı azospermi hastalarına kıyasla çok daha zorlu bir sınıfta kabul edilir.

MikroTESE cerrahisi ile tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi hastalarından %56 dolayında sperm bulunabilmektedir. MikroTESE cerrahi başarısında kullanılan tekniğin gelişmişliği kadar cerrahi tecrübe de önemli bir değişkendir.

Beni Instagram’da da Takip Edebilirsiniz: http://instagram.com/drtanselkaplancan

Tüp Bebek, Kısırlık ve Ürolojik Hastalıklar hakkında yazdığım diğer yazılarımı Blog sayfamdan okuyabilirsiniz.

Azospermi İyileşir mi? Azospermi İyileşir mi?