Azospermi Hakkında Merak Edilenler 2022

Azospermi

Azospermi erkeklerin ejakülatında canlı ya da cansız hiç sperm hücresinin bulunmaması durumu olarak kısaca tanımlanabilir. Yaklaşık olarak tüm erkeklerin %1’inde azospermi olduğu düşünülmektedir. Azospermi hastalığı erkeklerde yaygın görülen kısırlık nedenlerinden birisidir.

Azospermi hastalığı tıkanıklığa bağlı ve tıkanıklığa bağlı olmayan olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Tıkanıklığa bağlı azospermi; testislerde sperm üretiminin olduğu ancak sperm hücrelerinin meni ile vücuttan atılmasını sağlayan üreme sistemi yollarında bir tıkanıklık olduğunun göstergesidir. Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermide ise sperm üretiminde problem bulunmaktadır. Azospermi tedavisi ile bu hastaların sperma kanallarında ya da testisin diğer bölgelerinde sperm hücresi aranmaktadır.

Azospermi Hakkında Detaylı Bilgi Alın

Azospermi için Bitkisel Tedavi İşe Yarıyor mu?

Azospermi hastalarının merak ettiği noktalardan bir tanesi de bitkisel tedavi ile azospermi hastalığının tedavi edilip edilemeyeceğidir. Her ne kadar günlük hayatta azospermiye iyi geldiği düşünülen bitkisel kürler söylentisi bulunsa da bu pek doğru değildir.

Üreme sisteminde meydana gelmiş bir tıkanıklığı açacak bitkisel tedavi yoktur. Benzer bir şekilde yapısal ya da genetik bozukluklardan kaynaklı sperm üretimi olmamasının da bitkisel bir tedavisi bulunmamaktadır. Tedavi edici özelliği olduğu söylenen bitkisel tedavilerin yararı olmadığı gibi bazı durumlarda zararı olabilmektedir.

Azospermi Belirtileri Nelerdir?

En belirgin azospermi belirtisi erkek kaynaklı kısırlıktır. Yaklaşık bir yıl boyunca korunmasız cinsel ilişkiye giren çiftlerde gebeliğin gelişmemesi durumu kısırlık olarak değerlendirilir. Kısırlık kadından, erkekten ya da çiftlerin her ikisinden kaynaklanabilmektedir. Azospermi en sık görülen erkek kaynaklı kısırlık nedenlerinden bir tanesidir.

Erkeklerde azospermi hastalığının fark edilmesi zordur. Çünkü azospermi hastalarında genellikle bir ejakülasyon problemi bulunmamaktadır. Sadece ejakülatta sperm hücresine rastlanmamaktadır. Buna rağmen bazı azospermi hastalarında da çeşitli belirtiler görülebilmektedir. Cinsel isteksizlik, ereksiyon bozukluğu, testislerde şişlik, kitle ya da rahatsızlık hissi ile beraber vücutta ve yüzde saç kaybı azospermi belirtileri olarak ortaya çıkabilmektedir.

Azospermi İçin İlaç Tedavisi İşe Yarar mı?

Azospermi için ilaç tedavisi oldukça kısıtlıdır. Retrograde ejakülasyon problemi bulunan hastalarda ilaç kullanımı ile azosperminin önüne geçilebilmektedir. Bununla beraber hormonal bozukluklara bağlı azospermi hastalarında da hormon tedavisi ile olumlu sonuçlar elde edilebilmektedir. Ancak en etkili azospermi tedavisi mikroTESE operasyonudur. Tıkanıklığa bağlı olan azospermi hastalarında ise cerrahi yöntemler ile tıkanıklık problemi giderilebilmektedir. Önemli olan eşlerin eş zamanlı değerlendirilmesidir. Tıkanıklığa bağlı azospermi durumunda da sperm toplama tekniklerine başvurulması ve tüp bebek tedavisi uygulanması mümkündür.

Azospermi Tedavisi İçin Bitkisel Kürler Nelerdir?

Azospermi için bitkisel kürlerin yararları tartışmalıdır. Düşük sperm sayısı ya da hareketliliği olan kişilerde gündelik hayatta yapılacak bazı değişiklikler sperm kalitesinin artmasına yardımcı olabilmektedir. Ancak tıkanıklığa ya da genetik problemlere bağlı azospermi hastalarında bitkisel kürlerin yararı bulunmamaktadır. Bununla beraber sağlıklı ve düzenli beslenmek, düzenli egzersiz yapmak, stres seviyesini düşürmek birçok konuda olduğu gibi üreme sağlığında da faydalıdır.

Azospermi Olanın Çocuğu Olur Mu?

Azospermi, en sık görülen erkek kaynaklı kısırlık nedenlerinden birisidir. Bu nedenle azospermi hastalığı nedenli kısırlık problemi yaşayan çiftlerde doğal yollardan gebelik mümkün değildir. Tıkanıklığa bağlı azospermi hastalarında problemin tedavi edilmesi ile beraber genellikle kısırlık da ortadan kalkmaktadır. Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi hastalarında ise mikro TESE ameliyatı ile olumlu sonuçlar almak mümkündür. Mikro TESE ameliyatı ile testislerde canlı sperm bulma şansı %60’lara kadar çıkmaktadır.

Azospermi ve FSH Yüksekliği

Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi hastalarında genellikle FSH hormonu seviyelerin normalin üzerinde seyretmektedir. Ancak FSH hormonu tek başına sperm hücresinin olup olmadığı hakkında bilgi vermemektedir. FSH değeri normal olan hastalarda sperm hücresi bulunamazken yüksek olan hastalarda sperm üretimine ve canlı sperm hücresine rastlamak mümkün olmaktadır.